welcome to my blog ~ singgah la selalu.. blog ieyka buruk jek..terima kasih^_^

Selasa, 14 Jun 2011

zaman kanak-kanak!

Assalamualaikum
erkk kenape tajuk entry aku ni zaman kanak-kanak ?? mgkin bg korang entry ni xmenarik kan .. ahh tp aku peduli hape .. aku nk tulis jgk .. yg nak bace silakan .. yg xnak boleh klik button X kt atas tu yer ,,terima kasih ^_^  hehe ..

BABAK I 
sbenarnye aku terkenang zaman kecik2 dulu .. dulu bile tengok mak cik or akak sedare aku yg besar2 (sbenarnye dewase), dressing cantik2 .. handbag mahal2 .. handphone canggih2 ..dlm hati aku msti berkate punyelah "bestnye jadi 'org besar' , boleh beli macam2 ..xsabarnye nk jd 'org besar' .."

BABAK II
aku pun meniti hari dgn rase xsbarnye nk jd 'org besar' ..hari berganti hari , minggu bganti minggu , bulan bganti bulan n tahun brganti tahun .. akhirnye saat menjadi "org besar" yang aku nk sgt2 dulu telah tiba ...now i'am 20 years old ,,skrg aku dh jadi "org besar" , aku dh boleh beli macam2 , baju , handbag , handphone sendiri ..aku dh jadi cam ape yg aku nak 12 tahun yang dulu ..

BABAK III
TAPI .. kenape tibe2 bile jadi 'org besar" cam yang aku nk sangat dulu rupenye amatlah perit dengan dugaan .. :( ye skrg aku dpt beli ape yg aku idam2kan mase kecik2 dulu .. tapi kenape aku rase hidup 'org besar" xseronok cam hidup aku mse jadi kanak-kanak dulu ?? baru aku sedar sekarang HIDUP XSEINDAH MIMPI ..kn ??

BABAK IV
zaman kanak-kanak :-
aku hanye fikir pegi sekolah balik sekolah wat keje sekolah ,,
aku hanye fikir .. ptg boleh main ngn kawan-kawan..
time raye .. xpayah susah nk pening2 kepale .. msti dh tersedia baju raye , kasut raye n macam2 lagi persediaan untk raye yang mak sediakn utk aku ..
aku hnye fikir makan n makan jek .. sbb mak dh siap masakkan n tinggal makan jer ..(almaklum kecik lg , mane pandai masak , makan pandai la :) haha )
aku hanye fikir pakai baju je .. sbb mak dh siap basuhkan baju aku ,,,
aku hanye fikir hidup niy sgt indah sbb sumenye tersedia untuk aku ..:)

zaman kanak-kanak : hanye tau ketawa riang bersama kawan-kawan,
zaman kanak-kanak : baru mengenal erti hidup bahagia.
zaman kanak-kanak : hanye tau meneroka dunia yang terlalu indah baginya ..

BABAK V
bila aku di zaman "org besar" :-
aku kene fikir macam2 kowt ..
aku kene fikir study , exam , quiz , test , assignment , n kene maintainkan study aku ..
aku kene fikir camne nk settlekan masalah bile ade konflik ngn kawan-kawan..
aku kene fikir camne nk jadi yang terbaik antare yang terbaik ..
aku kene fikir macam mane nk uruskan kehidupan aku  n berdikari..
aku kena fikir kat mane nk cari baju raye untuk beraye nanti ..
aku kene fikir nak makan ape hari ni sebab dok kt umah sewe .. mak xde ..
aku kene fikir camne nk belajar masak sbb aku dah kene masak sendiri ..
aku kene fikir pasal bf , sebab dh ade bf ,, hahaha ,,,
aku kene fikir lepas study nanti aku nk keje ape , aku nk beli kete ape , boleh ke nk survive hdp ...
aku kene fikir cukup ke gaji aku nanti bile dah keje nk bayar wet PTPTN balik.. hahaha ,,
aku kene fikir ... errr banyaknye aku nk kene FIKIRRRR ..




ENDING OF THE STORY 
sume tu wat aku terfikir , indahnye zaman kanak-kanak yang hanye sekali seumur hidup ..n xkan pernah terulang lagi .. kalau dulu aku xsabar utk mnjadi 'org besar ' tapi sekarang aku merindui utk mnjadi "kanak-kanak" . aku yakin setiap orang pasti ade kenangan masing2 mase melalui zaman kanak-kanak .. begitu juga aku .. kalaulah mase tu boleh diundur , pasti aku akan memilih zaman kanak-kanak :) 

p/s : maaf entry ni mmg xbest .. tapi aku puas sbb dpt coretkan ape yang terpendam dalam hati :) terima kasih sebab sudi membace :)


7 ulasan:

  1. weeeeeeee~
    sapa yang x nak kembali ke zaman itu ?
    kalo boleh semua mahu,,
    hidup tanpa masalah
    dan hidup lebih bermakna !

    tpi segalanya pasti tidak akan berulang ke zaman itu !
    Zaman yang paling best dia antara zaman manusia moden,,
    hehe=)

    BalasPadam
  2. de'din : haha .. yep betul tu .. miss the moment ..

    BalasPadam
  3. time tu xyah pk2 mende2 lain.. even nk kai bju pe pon mak yg decide kan.. lau kne marah pon,sok2 wat lg.. org xkisah ngat.. huhu.. miss all dat :)

    BalasPadam
  4. cik FF : huhu .. miss the moment ..:) kalau main dgn kwn smpai xigt dunia .. main msk2 , pondok2 .. haha :)

    BalasPadam
  5. ha, jgn lpe gak... dlu2 mse kcik2 sllu men pondok2 time pose ( time uh kt dpn uma atok ko ).. pas2 knon2 nk mkn.. bce la doa mkn.. haha.. sx mk usu tgur, jgn bce doa.. t btal pose... huk3... kLka la weh.. :D

    BalasPadam
  6. hehehe... jgn lpe time kte kcik2 dlu.. haks.. men pondok2 time pose (kt dpn uma atok ko)... then nk mkn siap nk bce doa mkn (pdhl time uh kte sume pose)... jp g mksu sound, "kowg pose, mne ley bce doa mkn wlupn olok2 mkn... t btal pose..." trus kte sume xjd mkn.. tgl trus men pondok2 uh, n men bnde len lak.. hahaha... :D

    BalasPadam
  7. kylla kyll : ye ke ? aku dh xigt lah wehh .. haha .. err ..dh lupe ingatan .. haha .. mmg la seronok time kecik2 dulu ... xpayah pk ape2 pn :)

    BalasPadam

Daisypath Graduation tickers